fabiennedenboer.reismee.nl

NYC

26 augustus 2015

Daar zit je dan, vanochtend je ouders uitgezwaaid, nu in het Hilton in New Jersey, uitkijkend naar de skyline van Manhattan, elke minuut een vliegtuig aanzien komen, met 2 aardige meisjes die je nog geen dag kent en dan nog te bedenken dat je voorlopig niet terug komt. Ja, het is best apart..
Ik heb er super veel zin in en kan niet wachten om mijn gezin te ontmoeten en het Amerikaanse leven te leiden.
Mijn dag 1 was niet zo bijzonder. Rond 04:30 zijn ik, mijn vriendinnen ( De schatjes; Melanie, Lydia & Jasmijn ) Diane en Papa naar Schiphol gereden. Btw dankjewel vriendinnetjes, jullie zijn geweldig! Op Schiphol moest ik inchecken, wat drinken, afscheid nemen en door de douane ( logisch allemaal ). Op het moment dat ik wegliep met mijn groep ( die bestaat uit 7 meisjes en 1 jongen ) om richting de douane te lopen dacht ik bij mijzelf; “ Fab, wat ga je in godsnaam doen, waarom moet jij nou weer op zo’n idee komen “. Toch kwam ik gelukkig snel weer van deze gedachten af.
Na een 8 uur lang durende vlucht kwamen we aan in het zonnige New York. Ook hier zijn we weer door de douane geweest en bla bla bla.
Wat op zich niet verkeerd was, was onze 1e uitstap naar een shoppingmall waar wij 2 uur de tijd kregen om onze eerste dollars uit te geven ( wat begrijpelijk, wel gelukt is natuurlijk ). Nadat wij terug werden gebracht naar ons hotel, hebben wij nog eventje gezwommen in het hotel en zijn wij daarna pizza gaan eten en al snel gaan slapen.
27 augustus 2015
Dag 2 was vroeg opstaan, de bus in stappen en onderweg naar New York. We zijn onder andere naar de 5th avenue en de soho/china town gereden. Ook hebben wij geluncht in Central Park en zijn wij de Brooklyn bridge over gelopen waarbij we uitkwamen in Brooklyn. Daarna hebben wij bij het Hard Rock café op Times Square gegeten ( Ceaser salad met een niet normale grote cola ). Last but not least, zijn wij naar de top of the rock geweest waar wij een schitterend uitzicht hadden. Nu ben ik kapot en blijk ik toch nog wel wat te voelen van de jetlag… En oh ja trouwens, om jullie nog ietsje jaloerser te maken, wil ik even mededelen dat het weer hier fantastisch is ( rond 30 graden met een windje )
28 augustus 2015
Dag 3 was een geweldige, lange en warme dag. Rond half 10 waren wij onderweg naar New York City, waar wij eerst het 9/11 memorial bezocht hebben. Daarna zijn wij opgestapt op een soort van ferry, wat langs de skyline, Brooklyn en Statue of Liberty vaarde. Dit was echt heel gaaf om te zien! Na dit gedaan te hebben, zijn wij op de subway gestapt, waar we trouwens dus serieus een rat zagen lopen, en zijn we bij Coney Island uitgestapt. Coney Island is een soort van groot pretpark of kermis of hoe je het wilt noemen, waar dus ook een strand is aan zee (natuurlijk). Hier zijn wij 2 uur lang gebleven. Als avondeten hebben wij de meest lekkere pizza van heel de U.S op in Brooklyn. Als laatste zijn we naar Times Square gereden en mochten daar 1,5 uur spenderen (wat natuurlijk veel en veel te kort was). Een paar dollars armer, reden wij weer terug naar ons hotel om onze koffer klaar te maken voor de volgende dag.
29 augustus 2015 11:30 a.m.
Het is best leuk om buitenlands te zijn, aangezien ik dit in het vliegtuig onderweg naar Houston typ en degene die naast mij zitten niet mee kunnen lezen want ze begrijpen er niks van. Ik zit naast 2 mannen. 1 donker witte ( neger ) en 1 die ergens afkomstig is uit Curaçao ( gok ik ) en ja het is best ongemakkelijk.
Heel moe en nerveus is deze dag begonnen om 6;00. Nadat ik bij de incheckbalie aankwam werd ik nog wat zenuwachtiger want mijn koffer was natuurlijk weer is te zwaar. Nu ik hier rustig in het vliegtuig zit en alles goedgekomen is begin ik al wat te relaxen gelukkig.
29 augustus 2015 3:00 p.m.
Aangekomen in Houston en wachtend op mijn vlucht naar Little Rock waar mijn ouders zullen staan wachten. Ik ben benieuwd!
Xoxo Fabienne

Reacties

Reacties

Eduard Kamstra

New Jersey!? Great place to start Gatting to know the U.S.A. Veel succes in the States. Groetjes.

Evelien

Geweldig dat je dit allemaal doet op zo'n jonge leeftijd ???????? had ik nooit gedurfd hoor ???? ????????????

Rita

Ik vind je zo knap geweldig hoor!!!!!!!!!! Groetjes

Pascale

Wauww Fab, wat geweldig om allemaal te lezen man!! Weet nog dat we als kleine meisje uit school samen gingen spelen op de trampoline en samen K3 kijken.. Nu zit jij gewoon daar, doe voorzichtig en vooral heel veel genieten!! Dit zal je maar 1x mee maken in je leven!!! xxx

Henk en lenie,

Geweldig Fab,zo trots,fijne tijd bij je gast ouders hoor,lieve Groetjes

Diane

Heerlijk om te lezen, zo zijn we er allemaal een beetje bij. Hoe weten ze bij TA dat je zo graag shopt?? ;-))
En die donker witte man Haha

Enjoy!!!
XXX

Imke Mallens

Een goede start, geweldige plek, New York. X

Annette den Boer

Lieve Fabienne,

Ik vind het heel dapper dat je dit allemaal doet. Ik wens je een geweldige tijd toe, en zal je blijven volgen.

Liefs en kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active