fabiennedenboer.reismee.nl

Eerste dagen in Bryant

Goedenavond!

Hier een berichtje vanuit Bryant, AR!
Nu ik een aantal dagen school heb gehad, kon ik wel weer is wat van mij laten horen.
Zaterdag kwam ik aan in Little Rock waar mijn hostparents mij opstonden te wachten. We zijn naar een wallmart geweest (supermarkt waar ze dus echt alles hebben). Daarna zijn wij naar huis gegaan want ik was nogal moe. Ik kan jullie nu alvast vertellen dat het zo vermoeiend is om al dat Engels steeds te vertalen in je hoofd. Zoals de meeste mij kennen, sliep ik altijd laat maar nu lig ik elke avond al rond half 10 op bed.
Ik dacht dat ik de school niet zou gaan overleven maar guess what! I have survived. Mijn school is niet de grootste, waar ik erg blij mee ben. De mensen zijn allemaal super aardig en heel erg geïnteresseerd in Nederland. Ja, ik ben Nederlands. Ja, wij moeten 18 zijn om auto te kunnen rijden.
En ja, het is legaal om wiet te roken haha. Nee, Amsterdam ligt niet in Duitsland. Nee, ik praat geen Duits. Nee, wij hebben geen Football. En nee, wij hebben geen schoolbussen.
Wat ik volg op school is: English, CBA (les over computers...), EAST (les waarin je projecten verwerkt), PE (les waarin je hoort te sporten maar je letterlijk niks hoeft te doen ), Advisory (ik zou niet weten wat wij hierin doen), Art, US history en Algebra 2.
De lockers ( kluisjes ) zijn echt zo groot als hoe ze er in films uit zien. En ook heb ik precies zo'n zelfde kantine waar je aardappelpuree, tortilla chips, toast met chicken, bruine bonen (aaah), melk of juice kan halen. De gele schoolbussen zijn ook geweldig.
En oja, ze spreken mijn naam uit als; Feebiën djen Boor. Erg charmant... Ook heb ik ze al wat zinnetjes geleerd zoals;
- school is saai;
- hoe is je dag.
Tot nu toe vind ik school erg leuk maar het is zo moeilijk om de lessen te verstaan. Ze hebben trouwens ook zo'n 'Texas' accent, wat vreselijk is. Ook mis ik iedereen echt heel erg, maar daar moet ik eventjes overheen zien te komen. In ieder geval, ik hoop dat ik erover heen kom.
265 days left!

Reacties

Reacties

Rita

Fijn weer even wat te horen groetjes

Henk-lenie@kpnmail.nl

Blij dat het goed gaat en leuk wat je schrijft,je bent een goede verslaggeefster hoor,lieve groetjes van opa en oma tot het volgende verslag hoor kijk er naar uit.xxx

Henk-lenie@kpnmail.nl

Blij weer wat van je te horen hoor,leuk verhaal,een goede verslaggeefster hoor,tot het volgede verhaal,wij zien er naar uit hoor,lieve groetjes van opa en oma XXX

natascha

leuk om te lezen hoe het met je gaat en hoe het daar op school allemaal er aan toe gaat :-).
Fijn voor je dat je zo enthousiast bent.
Wij hier ook allemaal weer begonnen. Ik heb morgen introductie met mijn nieuwe klas. Spannend.......
We missen je wel hoor. Dus schrijf maar veel van die mooie verhalen. xxxxx uit Breda

Evelien

Hi Fab, leuk joh begrijpelijk dat je moe bent, nieuwe mensen, yet lag, engelse taal maar dat vertalen duurt maar even hoor straks denk je gewoon in het engels en moet je naar het nederlandse word gaan zoeken hihihi xxx Kees en Evelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active