fabiennedenboer.reismee.nl

Ik stond op ontploffen..

Heb ik Thanksgiving & Black Friday overleefd? En of ik het heb overleefd.

Waarschijnlijk hebben jullie met smart op mijn blog zitten wachten. Hoe was thanksgiving? Wat heb je gedaan? En niet te vergeten….. Hoe was Black Friday? Daar zal ik later op terugkomen. Nu eerst de rit naar Kansas ( 7 uur ). Na wat slaappillen te hebben genomen, snacks te hebben gekocht en de stof van de kerstcd's te hebben geblazen, kon mijn vakantie in de afgeladen auto ( inclusief hond) beginnen. Verbazingwekkend ging het erg snel en vloog de tijd voorbij. Waar ik deze week verbleef? Ryan’s moeder, stiefvader, zus en oma.

Wij hebben hier veel kaartspellen gespeeld met de hele familie want deze week draaide tenslotte om de tijd die je spendeert met jouw geliefden. Het is een gezellige familie met een eigen soort humor, waarvan zij dus letterlijk huilen van het lachen. Wij zijn met Thanksgiving naar vrienden geweest. Dit gezin onderging veel pogingen in de hoop een meisje te krijgen. Helaas zitten zij nu opgescheept met 7 jongens. Bizar! Wat mij erg opvalt, is dat het gemiddelde Amerikaanse gezin minimaal 5 kinderen heeft. Voor zover ik het weet, komt dat alleen nog maar voor in Christelijke gezinnen bij ons. Toch? Ook stond ik op ontploffen. Ik ga jullie nog een keertje duidelijk maken dat Amerikanen eten tot ze erbij neervallen. Na erg veel kalkoen ( 10 kg ), ham, zoete aardappels, fruitsalades, aardappelpuree etc. te hebben mogen nuttigen, gingen wij weer richting huis en hebben wij genoten van een paar uurtjes rust. Wat Thanksgiving nou precies inhoudt? Het is, op zijn makkelijkst gezegd, een dag waarop dank wordt gezegd aan god, familie en iedereen om je heen. Daarnaast heeft het ook iets met de pelgrims te maken maar dat kon ik nou niet echt goed begrijpen. Ondanks dat, ben ik erg blij dat ik deze dag heb mogen bijwonen en dat is deze kans krijg van mijn ouders en gastouders! Dank jullie wel voor het waarmaken van mijn droom en de ontwikkeling die ik dit jaar onderga.
Black Friday!! Huh Friday? Why is it called Friday if it is on Thursday night?. Je leest het goed. Ik heb geshopt op donderdagavond maar met dezelfde reden als op Black Friday. Zoals ik al eerder heb toegelicht, Black Friday is de dag na Thanksgiving en is bedoeld om kerstcadeaus tegen een lage prijs in te slaan. Aangezien er beduidend veel sales waren kon mijn avond niet meer stuk. Was het echt zo crowded and insane? Nee totaal niet. De rij duurde hooguit 15 minuten. Gelukkig heb ik dan, mijn altijd gezellige en aangeschoten vriendin Melanie, die mij bezig houd tijdens het wachten in de rij, na een avondje stappen. Ik vond dat het leek op een drukke zaterdag. Maar ja, waarschijnlijk ligt dat aan de staat. Ik shop in Kansas, dat is bij verreweg geen New York, Las Vegas of noem het maar op. Vrijdag, de echte Black Friday, zijn wij nog eventjes teruggegaan om wat kleine dingetjes te halen.
Zoals eerder gezegd, heb ik erg genoten van mijn relaxte week en ben ik dankbaar voor deze nieuwe ervaring. Ook bestaat een Exchange-year niet alleen maar uit bloemetjes en bijtjes. Het is nogal wat, een jaar in een vreemd land met mensen om je heen die je niet al te lang kent. De heimwee ben ik voor het grootste gedeelte al gelukkig doorheen. Ik begin mij ook steeds meer te beseffen dat ik dit erg moet waarderen en ik geniet er met volle teugen van.
Ik ben klaar voor Sinterklaas en Kerstmis! How about you guys?
Kusjes,
Fab

Reacties

Reacties

Ashley

Leuk om weer wat te lezen van je Fabiënne! Het gaat je goed lees ik, heel veel plezier nog in Amerika! Ps, waar mag ik een kaartje naar sturen?

Lydia

Leuk weer om te lezen fab :) En dat jij black friday leuk zal vinden had ik ook niet anders verwacht haha!
Wat je misschien btw niet weet is dat we ook hier kinder genieten van black friday & dat dankzij jullie tradities ;)

Ik ben super blij te lezen dat je er steeds meer van gaat genieten en je het naar je zin hebt !

Dikke kusss

Rita

Hallo Fab, fijn dat je er zo van geniet. En wij van jou verhalen.

Lieve groetjes x

Mieke de Koning

Het is heel leuk om je zo een beetje te volgen, je heb een grote stap durven zetten om daar zo maar 1jaar naar toe te gaan in je eentje.
Mijn diep respect voor jou!
En zo te lezen heb je het goed naar je zin ;-)
Ik wens je hele fijne feestdagen toe
Lieve groetjes Mieke de Koning

Henk en Lenie

Wat hebben wij zitten genieten van je verhaal,en dat je zo gaat genieten van de leuken dingen die daar zijn,en dat je zo dankbaar ben,doeRyan en Melanie de lieve Gr voor de goede zorgen en jij van ons een grote kroel en xxxx

Henk en Lenie

Vergeten van opa en oma

Heleen

Wat een leuke gezellige belevenissen maak jij daar mee.Fijn dat het goed met je gaat.
Nou SUPER GIRL geniet ervan en de lieve gr XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active