fabiennedenboer.reismee.nl

Andere verwachtingen

"Waar moet ik mee beginnen?" Dat is mijn gedachte, elke keer weer, wanneer ik mijn nieuwe blog begin te schrijven. Het is moeilijk om jullie thuis te blijven entertainen bla bla bla. Geloof me..

Mijn Christmas-break is weer voorbij en zo kom ik alweer op de helft van mijn "droom". Of dat ik het nu nog steeds als mijn droom zie? Nee, nee, nee. Ik had het mijzelf zo anders voorgesteld en misschien zat ik daar fout. Door de vele verwachtingen die ik had, stelt Amerika mij een beetje teleur. Begrijp mij niet verkeerd hoor! Er zijn meer pluspunten aan Amerika dan minpunten, maar tóch. De tv programma's, de huizen, het weer, de mensen en vooral de taal is nog steeds super gaaf. Maar zoals ik al eerder zei, ik had er meer van verwacht. Toch ben ik, nu al, super blij dat ik hieraan ben begonnen. Ik bedoel, wie kan zeggen dat zij op 16-jarige leeftijd een jaar in Amerika heeft gewoond?

Dus, ik wilde beginnen over mijn break! Ik spring vaak van de hak op de tak. Vervelend is dat. Erg vervelend. Is dat vrouw-eigen? Of ben ik dat gewoon. Geen idee. Anyway, mijn vakantie was relaxed. Onder andere ben ik naar de mall geweest met vriendinnen, heb ik een Amerikaanse horror-night beleefd en natuurlijk kerstmis "gevierd". Het is maar wat je vieren noemt want kerst was geen big-deal, hier tenminste niet dan. Op kerstochtend stond ik om 8 uur klaarwakker voor de kerstboom. Kom op, wie wilt nou niet zo snel mogelijk weten wat hij/zij heeft gekregen? In de loop van de dag hebben wij genikst en gepakt voor het weekend naar familie in Missouri. Van een 4-gangen dineer in een chique restaurant, naar een zak chips in de auto. Het verschil moet er zijn. Ook kennen zij hier geen 2e kerstdag. Laten we zeggen, dat was een wat andere kerstmis dan ik gewend ben maar alles is nieuw en moet je meegemaakt hebben. Voor de rest heb ik het weekend genoten van de WiFi.

En Nieuwjaar? Dat was al helemaal anders dan wat ik ooit van Amerika zou verwachten. Films maken het inderdaad veel leuker dan dat het in werkelijkheid is. Kort samengevat; Wij hebben de gehele avond de "balldrop" live vanuit New York zitten kijken. Zelfs lagen zij hier om 11 uur al op bed. Toch eventjes wat anders dan in Nederland. Het land waar wij volop oliebollen eten, champagne drinken en vuurwerk afsteken. Alles moet de eerste keer zijn, zeggen ze... Ondanks dat ik het nu heb kunnen ervaren in Arkansas, wat je trouwens uitspreekt als "ar-ken-saw" en niet niet als "ar-ken-sus", ben ik blij (zacht uitgedrukt) dat ik het aankomend jaar weer op mijn eigen manier kan vieren.

Ik wens iedereen de beste wensen. Ik ga van mijn laatste 5 maanden genieten! Wat doe jij om jouw droom uit te laten komen?

Reacties

Reacties

Evelien

Hoihoi Fabien, leuk weer die blog en deze keer heb ik hem eerder gelezen dan Kees hihihi. Jij vraagt wat onze droom is.... Nou die is saai, wij zijn oud en dan word je saai hahaha. Wij hopen gezond te blijven zodat we alle leuke dingen zoals, leuke avondjes, weekendjes, dineetjes en reisjes kunnen blijven doen. Wij zijn zelf nooit echt met de kerstdagen in amerika geweest maar ik denk dat het niet overal hetzelfde gevierd wordt, hebben ze in arkensas ook geen versierde huizen en tuinen? Nou geniet nog maar van je halfjaar en tot de volgende blog. Kuzzzzz Kees en Evelien

Lydia

Dat het verschil met kerst & oud en nieuw tussen Arkansas en Nederland zo groot zal zijn had denk ik niemand verwacht!! Maaar nu weet je in ieder geval wel hoe gespeeld sommige films zijn haha..
Je bent nu op de helft van je high school jaar & er staan vast nog 5 leuke maanden op je te wachten!
Je bent een topperrr

Kusss Lydia

Rita,

Hoi Fab,
Dat heb je ook weer gehad,
Jij red het wel hoor, het is hier ook niet altijd even leuk.
Maar jij heeft wel een mooie ervaring grt.

Liefs Rita.x

Henk en lenie

Lieve fab,wat een verrassing bij het opstaan weer wat van je te lezen altijd gezellig,hier oud en nieuw altijd knallend,dit jaar heel veel sier vuurwerk dat was schitterend,wat die droom betreft,wij zijn ook een jaartje ouder dat het dit jaar maar heel veel goeds mag brengen,en heel veel leuke dingen mogen beleven,verder voor jou nog 5leuke maanden,ook die zijn zo voorbij,liefs van een trotse opa en oma,XXX jes

Tessa

Hey! Ik zag je blog langskomen bij Travel Active. Ik heb afgelopen jaar ook in Amerika gezeten (Texas, hello neighbor!) en ik weet precies wat je bedoeld. Geniet er toch nog van die laatste 5 maanden, want Nederland is dodelijk saai en je gaat het zooo erg missen, geloof me! Nog heel veel plezier, en een gelukkig nieuwjaar :)

Domenica

Hoi fabiane ik horde dat je oudeniew niet zo leuk vond als in Nederland Gelukkig b

Domenica

Ben je volgend jaar weer in Nederland en kan je lekker weer oliebollen eten liefs Harry Herma en Domenica!!!! XXX

Mike

Ik lig elke maand een week in het bos met al mijn maten ..... hahah heeldedag vies eten en drinken wegwerken en naar je sergeant luisteren

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active