fabiennedenboer.reismee.nl

2 weken in Amerika

Goedemiddag mijn lieve, hartstochtelijke, vertrouwde bloglezers,

Nu ik hier een ruim een week zit, zie ik al wel een aantal verschillen tussen Amerika en Nederland.
  • Om te beginnen vinden ze het heel raar als ik mayonaise bij mijn friet eet en hebben ze hier geen macsaus bij de macdonalds (!!!!!) ;
  • Ik mis mijn bittergarnituur ;
  • Ze eten een overdosis aan chocolade ;
  • Het is hier nu nog gemiddeld 30/35 graden;
  • Je hebt het gesprekje: “ hey how are you, i’m fine you?, good “ zo’n 30 keer op een dag ;
  • Amerikanen zijn erg trots op hun land, dus je ziet de Amerikaanse vlag OVERAL ;
  • Ze vinden ‘hagelslag’ op brood als ontbijt erg raar (?) ;
  • Net zoals verjaardagskalenders in het toilet ;
  • Elke ochtend aan het begin van de 1e les, ga je staan met je gezicht naar de Amerikaanse vlag en zing je het volkslied met je rechterhand op je hart ;
  • Ik kom elke dag dode dieren tegen op de weg. Van vogels tot honden.
  • In het weekend eet ik patat, taco’s of kipnuggets of drink ik cola als ontbijt. (ieeeeewl)
  • Elke vrijdag hebben wij een peprally op school. (Dat is een soort aanmoedigings uur voor de Football players die een wedstrijd hebben diezelfde avond. Leraren en studenten worden naar voren geroepen en moeten dansen op het liedje “ Watch me whip, Watch me nae nae “ wat echt hilarisch is! De cheer/dance teams performen ook) ;
  • Fastfood is hier GOEDKOOP;
  • Over het algemeen lusten Amerikanen geen drop (Voel jezelf vrij om drop op te sturen aangezien ik dat nergens vind hier);
  • en ohja OMG er loopt dus een dodelijke spin rondom huis.
Ik ben vrijdag naar mijn 2e Football wedstrijd van school geweest. Ze zijn niet echt bepaald goed maar het waren gezellige avonden! Gisteren (12 september) ben ik naar een “grote" Football game geweest, wat echt een ervaring was. Helaas ook verloren.
Op school begint het ook wel wat leuker te worden. Bijna iedereen kent me en de vragen naar Nederland worden met de dag minder. Mijn eerste 2 toetsen heb ik ook achter de rug (Wiskunde & U.S. History). Ik ben zeer benieuwd naar mijn cijfers haha..
Ook ga ik elke zondag naar de kerk om 10 uur en ja dan ook gelijk 3 uur lang.
Amerikanen geven heel erg om hun geloof, heb ik al wel gemerkt. Bijna iedereen gaat dan ook naar de kerk wat dus in Nederland niet zo vaak meer voorkomt. Je moet bijvoorbeeld brood eten en water drinken..... Wat mij betreft een beetje overdreven.
In deze twee weken heb ik al meer over mezelf geleerd dan in de afgelopen 16 jaar. Al zoveel ervaringen rijker. Ik ben benieuwd wat nog komen gaat!
Miss you a lot! (243 dagen)
Xoxo Fabienne

Reacties

Reacties

Henk en lenie

He Fab,zo wat een grandioos verhaal,fijn dat je het naar je zin begint te krijgen,leuk dat voetbal,en een leuk shirt heb je aan op de foto,geniet er van hoor,lieve Gr van opa en oma??????????????????

Kellebel

Je doet t goed!!
We kunnen t!
Xxxxx Kellebel

Ashley Lebis

Leuk om te lezen, ik wil je best drop sturen hoor Fabiënne! :-P
Goed om te zien dat het leuk is :)

Ilse (vonk)

Leukk fab! Veel plezier de komende tijd!
Xxxx

Natascha

leuk verhaal fab, en echt leuk om te lezen dat het leven daar echt zo anders is dan bij ons. Wij ook weer helemaal in het ritme ????. Alweer toe aan de herfst vakantie......
Vandaag nog even genoten op een terrasje op de grote markt ( even jaloers maken ????). Doe ze de groetjes daar Haha..xxxx

Natascha

Ooh die vraagtekens moeten eigenlijk poppetjes zijn. Pakt hij niet ofzo

Heleen

Wat kan jij toch leuk schrijven.
Fijn dat t goed gaat.
Geniet ervan. Have fun!!
XXX

Lydia

Super blij dat je het steeds meer naar je zin gaat hebben! Ik kan je ook wel een bittergarnituurtje opsturen naast het drop hahahah ! Geniet van je tijd lieverdd, miss youuu xxx

Rita

Hoi ,mooi gedaan meid. Je kan het. Lieve groetjes Bas en rita

Pascale

Hey, wauw wat een verhalen allemaal gek! Vind het nog steeds super cool van je dat je dit durft!! Vind het erg leuk om je leventje daar via deze weg een beetje bij te houden!!

Xoxo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active