fabiennedenboer.reismee.nl

Heel klein maandje in de USA

Alweer een (hele) kleine maand ver weg van jullie,
Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar aan de ene kant voelt het alsof ik hier al heeeel lang ben en dit mijn normale levensstijl is en altijd al is geweest. Aan de andere kant ben ik pas ruim 3 weken weg en ben ik nog steeds niet aan alles gewend want alles is hier zo anders. Mijn school is anders. Net zoals de mensen, het eten, de omgeving en het weer. (Btw voor de mensen die het nog niet wisten, de dodelijke spin in huize Miller is dood). De afgelopen paar dagen was ik ook niet echt lekker. In de nacht is het 13 graden terwijl het rond 12 uur gewoon weer 30/35 graden kan zijn. Daarnaast is het binnen in school, huis of auto weer ijskoud. Dat is iets waar ik duidelijk aan moet wennen. Een grappig dingetje waar ik achter kwam omdat ik ziek was is, nadat je hebt geniesd (genozen kwam eigenlijk eerst in mij op) zeggen ze “bless you” in plaats van “gezondheid”.
Misschien is het wel interessant om te weten hoe een typische High-schooldagje voor mij eruit ziet aangezien ik geen idee heb wat ik moet vertellen.
Mijn wekker gaat om 06:00. Dan val ik binnen 1 minuut weer in slaap tot 06:30 en komt er beweging in mijn lichaam (eindelijk). 07:00 hoor ik in de auto te zitten maar dat is meestal 5 minuten later…… (stilte) …… 07:40 begint mijn 1th period English. Na 5 minuten binnen te zijn, krijgen wij via een speaker te horen dat we moeten gaan staan en “zingen”. Daarna heb ik CBA, wat betekend dat ik dingen moet leren op de computer (saai). Na CBA heb ik EAST. In deze les mocht ik zelf een project uitkiezen. Ik heb gekozen om mee te doen aan een project om kinderen uit derde wereld landen te helpen tijdens kerst. Hierna heb ik Advisory, een uur tijd voor jezelf, voor bijvoorbeeld huiswerk of bijles. Daarna heb ik Lunch. Na 30 minuten komt mijn 5e klas voor die dag en dat is Art, wat ik daadwerkelijk echt leuk vind. We zijn bezig met het maken van een eigen boek met dingetjes van jezelf en waarin je beschrijft wat er in dit schooljaar gebeurt. Daarnaast tekenen we fotorealistische ogen, neus, mond en oren. Elke keer opnieuw. Omdat we binnenkort beginnen met een zelfportret. Na deze 50 minuten heb ik PE. Gym dus. Waar je letterlijk niks hoeft te doen. Ja we spelen kickbal, voetbal of basketbal maar naar inzet kijken ze niet naar (godzijdank). Mijn laatste 2 uren heb ik U.S History en Algebra 2. Wat voor mij doen, samen met English, de moeilijkste vakken zijn. Dan brengt een vriendin maar naar huis aangezien Ryan & Melanie werken tot 5 uur.
Proefwerken zijn hier makkelijk. Erg makkelijk. Ze geven je een dag van tevoren een oefentoets inclusief antwoorden die je door moet kijken. Op de dag van de toets krijg je dezelfde toets alleen dan zijn de antwoorden gewisseld van plek. Dus wat ik doe, ik leer alle goede antwoorden uit mijn hoofd om ze vervolgens de volgende dag goed aan te kruisen. Waarover het dan eigenlijk gaat? Geen idee. Ik hoop nu niet dat Karma het heeft gelezen en het dus moeilijker zal maken ;).
En ohja, aankomende week is het homecoming oftewel spirit-week. Elke dag hebben wij een thema op school waar wij naar moeten kleden.
  • Maandag : Disney/Pixar day
  • Dinsdag : 1980s
  • Woensdag : Hero day, oftewel superman
  • Donderdag : Color war day ( Juniors hebben Halloween dus oranje en paars )
  • Vrijdag : Spirit day ( kleuren van school dus zwart, grijs en wit )
Die vrijdag is er (weer) een grote football game en zaterdag is de Homecoming Dance. Een soort feest/gala waar je in een jurk naartoe moet met iemand.
Foto’s zullen volgende week wel op Facebook staan.
Applausje! Ik kreeg eindelijk mijn irritante, moeilijke en onuitstaanbare locker (kluisje) open. Het is zo’n grote locker met een draaiknop, wat dus heel ingewikkeld is om open te krijgen, wat je altijd ziet in films.
Kusjes uit het warme, nog zomerse en ’saaie’ Bryant!
Xoxo

PS Aiii Huibie (papa), die zag je niet aankomen hè! Naar Van Buuren in Ibiza. Hoop dat je genoeg overtuigt ben om gauw nog een keer te gaan maar dan met 1 bloedverwant meer. Gelukkig hebben jullie veel plezier want dat gun ik jullie toch ergens wel in mijn gulle en liefdevolle hart.

PSS Ik mis jullie nog steeds!!

Reacties

Reacties

Lydia

Toppertjeeee!! Ik ben erg benieuwd naar je home coming , veeel plezier met zo'n week xxxx

henk en lenie

He lieve fab,wat een leuk verhaal,en in gala,dat word vast leuk,en wacht maar af,verrassing ,liefs van opa en oma,XXX

Natascha

leuk en grappig verhaal weer????????????. Ben benieuwd of het gala het zelfde is als op prinsentuin ????????

Natascha

Weer die vraagtekens ipv smiley

Indi

Trots op je Fab!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active