fabiennedenboer.reismee.nl

Update nummer 8!

Halloween is achter de rug. Of het nou echt zo is als dat het lijkt?
Op vrijdag zijn wij naar de kerk geweest. Oké ik moet bekennen, de kerk in Amerika is veel "gezelliger" en “moderner” dan dat het is bij ons. Je kunt het bijna niet vergelijken. Bij ons zouden alleen nog maar bejaarden of streng gelovige naar de kerk gaan maar dat is hier niet het geval, daarentegen zelfs. Iedereen, maar dan ook iedereen, is gelovig en gaat naar de kerk. Ik spring al weer van de hak op de tak.. Dus zoals ik vertelde, wij zijn de vrijdag voor Halloween naar de kerk geweest en hebben daar gedineerd (chili, nacho’s, chocolade cakejes, muffins, koekjes en dat allemaal in het thema van Halloween). Daarna was het “Trick or treat” tijd. Ik zal jullie al mijn snoep besparen. Nadat ik met bloed, zweet en tranen mijn schmink eraf heb kunnen krijgen, hebben wij nog een enge film gekeken. De volgende dag, oftewel Halloween-day, zijn wij eerst wezen shoppen. Daarna kregen we te horen dat er 14 vrienden op bezoek kwamen dus moesten wij Walmart (wat al een hele bedoeling op zich is). Vervolgens moesten wij het huis toonbaar maken en was het wachten op de vrienden begonnen. Een aantal uurtjes later kwamen ze aan (met lekkernijen, ofcourse). Verder die avond hebben wij pompoenen uitgehold, “Halloween” gekeken, gesnoept, gelachen en spelletjes gespeeld. Om terug te komen op mijn vraag. Ja! Het is precies zo als men zegt. Het is een grote gebeurtenis. Huizen zijn versierd, er is een overdosis aan spulletjes in Walmart en andere winkels en mensen (vooral de kinderen) zijn verkleed. Oh ja, nog 1 ding. Het is niet persé de bedoeling om je te kleden als een “eng” persoon. In dat opzicht kan je het vergelijken met Carnaval. Nu ik het over Carnaval heb…. Het is 11/11. Alaaf!
Het Football seizoen is vorige week vrijdag geëindigd, jammer genoeg. Nu is het Basketball seizoen gestart, wat ook wel weer een ervaring is. Amerikaanse scholen draaien ècht alleen maar om sport, vind ik. Wat ik daarentegen dan weer niet begrijp, is dat wij gewoon mogen eten in de les. Ik zou gerust een zak chips op tafel kunnen leggen en eruit kunnen eten zonder dat er iemand wat van zegt. Want ja, wat zou het toch vreselijk zijn om honger te lijden. Dat is iets wat natuurlijk niet kan gebeuren. En buiten dat mogen wij ook gerust een “nap” nemen tussendoor. Ben je eventjes moe? Geen probleem! Dan sluit je eventjes je ogen en word je vast wel weer wakker gemaakt door iemand als de bel gaat. Conclusie, ja amerikanen zijn lui maar sporten daarentegen ook wel meer dan de gemiddelde Nederlander.
Afgelopen weekend hebben wij ook al de kerstspullen tevoorschijn gehaald en de kerstboom opgetuigd. Ik vind Kerstmis namelijk een geweldige tijd met veel sfeer. Daar kan je toch niet vroeg mee beginnen toch? Om in de kerst stemming te blijven.. Het is hier heel normaal om gewoon op de snelweg/normale weg te rijden en een hert te zien aan de kant van de weg. Of eentje die sprint van de ene kant naar de andere kant voor/langs jouw auto. Fascinerend maar gevaarlijk..
Hebben jullie nog wat leuks meegemaakt? Laat het me weten want zoveel krijg ik niet mee, wat er nou allemaal precies gebeurd in het kikkerlandje!

Reacties

Reacties

Ryan Miller

You need to say more nice things about your host family. Like the delicious food they always make, all the fun things they do with you, and how funny I am. :)

Lydia

Nou wees maar niet bang je mist niks in, zoals je het zelf zegt, ons kikkerlandje! Alleen maar regen en kou ;)
Super leuk om te lezen hoe het was met Halloween, lijkt me zo gaaf om mee te maken!
& een nap nemen tijdens de les, wauw ik zal het ervan nemen hoor fab want dat ga je hier nooit kunnen doen hahah.
Geniet van je kerstboompie en kijk uit voor de hertjes (;

Kussss

Ps. Ryan , Fabienne told me al lot about you and how funny you are! Don't worry about that ;)

Rita

Rayan,als wij de filmpjes zien weten we dat het erg leuk is bij jullie.grt uit Holland

Henk en Lenie

Zo Fab,lekker he dat snoepen,Halloween is leuk geweest,nu onderbroeken lol hebben jullie wel zo te horen,je weet het spreekwoord een dag niet gelachen is een dag niet geleeft,volgende week opa en oma opname miljoenen jacht.doe Ryan en Melanie de Gr en een poot voor de hond,lieve Gr opa en oma XXX jes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active