fabiennedenboer.reismee.nl

Winter? Nee joh

Je denkt waarschijnlijk al "huh waarom die titel?". Daar ben ik het helemaal met je eens. Vandaag (za 12 dec) is het 26 graden. Lees je het goed? Zo niet, het was vandaag 26 graden in december. Ik vind het niet kunnen en ik word er eerlijk gezegd helemaal gek van. Wie had gedacht dat mensen het warme weer zat konden worden? Ik niet.

Afgelopen weekend heb ik Sinterklaas gevierd in Amerika. Heel raar. Leg ze maar is uit dat Sinterklaas, helpers heeft die zwart zijn, zonder het racistisch over te laten komen. Precies, dat gaat niet. Wij hadden, zoals het hoort, onze schoen gezet met wortels voor onze geliefde Amerigo. Verbazingwekkend heeft de Sint de hele wereld afgereisd om mijn, en alle andere Exchange studenten, hun schoenen te komen vullen. Omdat mijn lieve vader en bonusmoeder een zak cadeautjes hadden opgestuurd, konden wij ook pakjesavond vieren. Al met al een geslaagde Sinterklaas.

Geen één weekend zitten wij stil. Dit keer zijn wij naar Branson gereden (weer in de auto) (4 uur lang) voor Silver Dollar City. Branson wordt ook wel "het oude Las Vegas" genoemd. Het leek er dan ook echt op! Wij verbleven in een hotel, zo'n 20 minuutjes van hetgeen waarvoor we hier waren. Silver Dollar City is een pretpark. Vanaf achtbanen tot aan kledingwinkels en onwijs veel eettentjes. Naar mijn mening, een soort Efteling/Disneyland. Heel het park hing vol met talloze lichtjes. Oprecht mijn respect voor de mensen die het hebben moeten ophangen. Aan het einde van onze lange,vermoeiende maar leuke zaterdag in het park, was er een kerstparade. Ook was er een ongelooflijk grote boom, met muziek erin, verlicht. De 4 uur durende rit was het het waard.

Dat betekend niet dat ik van de autoritten geniet. Ik vind het vreselijk. En daarom ben ik zo ontzettend blij dat Europa zo klein is. Ook is de kerstmaand aangebroken. Oftewel de gezellige tijd. Voor mij, persoonlijk, ook een maand met heimwee. Nee, jullie hoeven je totaal geen zorgen te maken. Ik red het nog steeds prima en ik maak mijn jaar met veel plezier af. Maar toch, om een of andere reden, heb ik heimwee. Ik mis mijn familie en ik wil kerst spenderen met hen. Ik verlang naar een gesprek in het Nederlands. Ik mis een oer-Hollands dineer en een wijntje op zijn tijd. Typische dingen die je eigenlijk begon te haten, begin je nu te leren waarderen. Het is handig om nu al te leren zelfstandig te worden. Ondanks dat, betekend het niet dat ik het niet mis om een avondje gewoon lekker onverstandig te zijn. Mijn uitwisselingsjaar is niet altijd even makkelijk en leuk zoals iedereen denkt dat het is. Maar het is het absoluut altijd waard!

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Reacties

Reacties

Kell

You may see us struggle, but you will never see us quit!
We gaan samen door tot t einde!
Ben trots op ons!
Knuffel van mij

Lydia

Toppertje! Trots op je & ook deze maand wordt vast weer leuk, veeeel plezier met de kerst daar !! Geniet ervan

Dikke kussss

Henk en lenie

Trots op jou hoor,wat heb je weer leuke weken gehad,en de kerst en jaar wisseling zal zeker anders zijn,maar ook dit ga je met plezier beleven,hele fijne kerst dagen hoor,en een stijve pakkerd en XXX jes van opa en oma

Rita

Wij vinden het super!!!! Dat je het zo geweldig doet.

Knap hoor .


Liefs Bas en Rita .

Mike kooij

Mooi om te horen dat je het leuk hebt !! En hrt is hier 8 graden.... hahaha maartoch ik mag alsnog nu nog weekje lekker op de kazerne zitten en sporten en buitenslapen hahaha

Pieta

Geweldig om te horen dat het goed met je gaat hele fijne kerst groetjes Pieta

Natascha

Lieve Fab,

Leuk weer te lezen hoe het je vergaat.
En gelukkig verveel je niet.....
Het jaar gaat ook weer zo snel. Voor jou soms niet misschien maar we lopen echt alweer tegen het einde van 2015. Je zult daarna nog alleen de hobbel carnaval moeten overleven en Jehhh dan kunnen we weer gaan aftellen. Want voor we het weten ben je weer hier en is het of je nooit bent weggeweest. Veel liefs uit Breda xxxx

Opa oma Mouthaan

Leuk om je verhalen te lezen. We wensen je gezellige kerstdagen en een gezond nieuwjaar. Ook wij zijn benieuwd hoe je deze dagen in Amerika beleefd. We lezen het wel weer. Liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active